30 Ekim 2014 Perşembe

Greece / Yunanistan

Veee yeni postumuz Yunanistan:) Bu yaz özellikle Bodrum'a da yakınlığıyla bir çok Türk turistin akınına uğradı Yunan Adaları. Ben de o turistlerden biriydim:) Öncelikle gezmek için yanlış mevsimi seçmiş olduğumu söylemeliyim. Ağustos başında oradaydım ve inanılmaz bir sıcak vardı. Öncelikli amacım gezmek olduğu için sıcak buna bir hayli engel oldu. Tatilimi Bodrum'da başlatarak sonrasında feribotla yunan adalarına geçiş yaptım. Tahmininizin aksine Mykonos'a gitmedim:) Uğrak yerim Rodos ve Kos adalarıydı. Sanırım Rodos Adası, Kos'a oranla daha çok ilgimi çekti. Burada bir çok hediyelik eşya bulmak mümkün. Özellikle Yunanlar zeytinyağlarına çok güveniyorlar. Şunu da belirtmeliyim ki gerçekten çok lezzetli bir mutfağa sahipler. Özellikle balık severler için güzel bir deneyim olacaktır Yunanistan. Örneğin, bir restoranda kalamar ve ahtapotun tadına bakmıştım ve kesinlikle farklı bir pişirme tarzları var. Eğer yolunuz düşerse tecrübe etmenizi isterim. Bir diğer lezzet de meyveli yoğurt. Burada adım başı meyveli yoğurt satan dükkanlara rastlamak mümkün. Daha tatlı tercih edenler için üzerine bal dökmek de seçenekler arasında. Gitmişken kesinlikle tadına bakmanızı öneririm. 





Kos adasında araba kiralamamanın pişmanlığını yaşadığımız için bir sonraki adresimiz yani Rodos'ta ilk işimiz araba kiralamak oldu. İlginç olansa arabayla işiniz bittiğinde tekrar aracı kiraladığınız yere götürmenize gerek kalmıyor. Aracı nereye bırakacağımızı sorduğumuzda görevli limanın orada herhangi bir yere bırakabileceğimizi anahtarı da paspasın altına atmamızı söyledi ve ardından ekledi "Burası güvenli bir yer. Burada kimse aracınızı çalmaya yeltenmez." Biraz şaşkınlığın ardından kale surlarından giriş yaptık. Gezebileceğiniz tüm mekanlar kalenin içerisinde yer alıyor. 



Ayrıca burada bir çok sahile de rastlamak mümkün. Denizinin de çok güzel olduğunu söylemeliyim. 


Ve son olarak şunu da eklemeliyim orada konuştuğum Yunanlılar inanılmaz dost canlısıydı. Türkiye'den geldiğimizi öğrenince muhakkak birkaç Türkçe kelime söyleyerek muhabbete başlıyorlardı. En çok da İstanbul'u anlat anlat bitiremiyorlardı. Ön yargılı olmamak gerektiğine inanıyorum. Eğer yaz tatili yapmaksa amacınız tabiki de yaz sezonunu tercih etmelisiniz. Fakat daha kültürel bir gezi amaçladıysanız bahar aylarında gitmeniz çok daha doğru olur. Her yaz aynı yerlere gitmekten sıkılmış turistler için iyi bir seçenek gibi gözüküyor Yunan Adaları.

~Dila~

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder